יום חמישי, 23 בפברואר 2012

Twitter - שבירת קיר הכיתה






לפני יום זכויות האדם האחרון, נתתי לתלמידי האזרחות בכיתתי משימה בטוויטר:
היה עליהם לצייץ שני ציוצים (tweets) סביב סוגיות זכויות אדם בהן הם נתקלים במהלך השבוע (ברחוב, בעיתון ועוד), כשאחד הציוצים מלווה בתמונה שהתלמידים צילמו. הרעיון הוא לצייץ מייד עם התרחשות הסיטואציה.

הכנה:
ההיערכות למשימה היתה קצרה יחסית, וכללה שיעור אחד אודות טוויטר, שימושיו, האתיקה של השימוש בו וסוגיית הפרטיות וההאשטאגים בו. בדומה לפעילויות קודמות, אני לא מנחה את תלמידי בהיבטים הטכניים של המשימה, מכיוון שמדובר בכלים אינטואיטיביים ולא מסובכים.
למשימה נקבע #האשטאג (hashtag#) שיאפשר שליפה של כל הציוצים בתחום, וההאשטאג נרשם באתר twubs (זאת משום שמעקב אחר האשטאגים לא מתאפשר בצורה נוחה בממשק של טוויטר עצמו).

בסיום המשימה נוצר מאגר יפה של אירועי זכויות אדם מחייהם של הילדים, שפתח צוהר לדיון רלוונטי מאוד - גם בטוויטר וגם בכיתה, והפך את העיסוק בזכויות האדם לאישי יותר ומשמעותי יותר.
כל התלמידים ביצעו את חלקם, ואפילו בהתלהבות ("אנחנו צריכים לצייץ!"). גם תלמידים שנוטים לא להשתתף בדיונים בכיתה - צייצו בטוויטר ולקחו חלק בדיון וירטואלי.

חשוב לציין שלרוב הילדים בכיתה לא היה חשבון טוויטר, והם פתחו חשבון לטובת המשימה והשתמשו בו ללא בעיות מיוחדות. חלקם אף התחילו לעשות שימוש שוטף בטוויטר בהמשך.

ניתן לראות את המשימה בכתובת http://twubs.com/selirights

פדגוגיה חדשנית מדברת, בין היתר, על "שבירת קיר הכיתה", כלומר - מחיצות בין העולם שמחוץ לביה"ס לנעשה בתוכו, ולהיפך. טוויטר עושה זאת נאמנה.

תגובה 1:

  1. אביב שאלה, אין לי חשבון טוויטר אבל יש לי פייסבוק. אינני מכירה את הטוויטר אבל גם ככה שבעה גם מהפייסבוק. האם אפשר לעשות את הפעילות הזו בפייסבוק ואם לא מה הערך המוסף של טוויטר? תודה

    השבמחק